یکی از اقوام که همسرش دوست و ساقدوش عروسی یک زوج آلمانی بود ... میگفت عروس با یه لباس ساده  بدون تور و یه گوشواره ساده طلا..... تازه داخل ماشین و در راه رسیدن به کلیسا خودشو خیلی ملایم آرایش کرد و مراسم عروسیشون شامل آبجو و شیرینی ساده میوه ای بود و هزینه اش کلا شاید باندازه حقوق نرمال ۲ ماه یه آلمانی هم نبود .میگفت تو هیچ عروسی ای تو ایران ندیدم عروس و دوماد و مهمونا انقدر همگی شاد و سرخوش باشن و انقدر غرزن و غیبت کن نداشته باشه!!!.

بعدالتحریر:آدم مدرن مینیمال گرا و سادست . . و..احساس رضایتش نسبت به خودش تابعی از چشم و هم چشمی خاله باجی ها و عمه قزی هاش نیست ... آدم مدرن اگه شیک میپوشه اولویت اولش احساس خوبی هست که این کار به خودش میده  .... آدم مدرن جهان اولی قانع تره از ما جهان سومیا  .... آدم مدرن بنظرم کمتر با پول دیگرانو قیمتگذاری میکنه

بعدالتحریر 2: البته آدم مدرن جهان اولی اینهمه فشارهای مختلف خودساخته و احمقانه  به اسم هدایتگری و غیره روش نیست ... توزیع ثروت و قدرتشون عادلانه تره و کلا تو جهان دیگه ای زندگی میکنه ولی همه اینا باعث نمیشه که ماها با هر سبک زندگی ای رو ژستها و پزهای لوکس و مرتجع و جهان سومی و نمایشی و تحقیر آمیزمون اسم مدرن بزاریم .